-پاسخ آیت الله سیستانی درباره لباس مشکی در محرم وصفر
-پاسخ آیت الله خامنه ای درباره افطار کردن با تربت امام حسین علیه السلام
-دست زدن همراه با شادي و خواندن و ذكر صلوات بر پيامبر اكرم و آل او(ص) درجشن هايي كه به مناسبت ايام ولادت ائمه(ص) و اعياد وحدت و مبعث برگزار مي شود چه حكمي دارد؟ اگر اين جشن ها در مكانهاي عبادت مانند مسجد و نمازخانه هاي ادارات و يا حسينيه ها برگزارشوند، حكم آنها چيست؟
-پاسخ آیت الله شبیری زنجانی درباره جشن عروسی در ماه محرم وصفر
-پاسخ آیت الله مکارم شیرازی درباره اصلاح و آرایش در ماه های محرم و صفر
-پاسخ آیت الله روحانی درباره جنگ عایشه با امیرالمؤمنین (علیه السلام) از همه گناهان بدتر بود
-پاسخ آیت الله جوادی آملی درباره نماز روز عید غدیر
-پاسخ آیت الله جوادی آملی درباره نماز عید غدیر
-پاسخ آیت الله حکیم در باره افضل بودن حضرت علی علیه السلام از بقیه ائمه وپیامبران
-پاسخ آیت الله وحید خراسانی درباره سیگار کشیدن در ماه رمضان

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:10470 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:6

مدتي است به گناه استمنا مبتلايم . چه بايد بكنم ؟

نامهء شما رسيد. از اين كه مي بينيم در تلاش هستيد گذشته هاي ناخوب را به آينده اي عالي پيوند بزنيدو به يكباره شخصيتي نو و آدمي تازه گرديد, خوشحاليم و براي موفقيت شما در انجام كارهايي كه قصد آن رانموده ايد, دعا مي كنيم .

از نامهء شما بر مي آيد كه با مطالعهء كتاب يا با كنجكاويهايي كه در مورد كار خود داشته ايد, بر كم و كيف زيان هاي اين عمل كاملاً واقفيد, از اين جهت ضرورت چنداني احساس نمي شود كه در اين نامه به تشريح عواقب شوم آن بپردازيم . از طرفي چون شما خودتان پيشقدم شده ايد كه خود را تغيير دهيد, نيازي به قلم فرسايي و روشنگري درحول و حوش اين قضيه نيست . اما به هر حال , ما هم چون شما مي دانيم كه و انجام هركاري , عنصري است , ولي نيست . بنابراين , علاوه بر بايد تقويت و از ميان بروند.

زمينه هاي نامناسب نوعاً در همه جا يافت مي شوند:

الف ) در خانه : استرس ها, اضطراب ها و ناراحتي هاي داخل منزل كه انسان را كرده و مي كند. از اين رو, خانه گريزي به رفيق بازي و خيابان گردي و دومي به تنهايي و گوشه نشيني در خانه , عصبيت وتشنج , بيماري و سستي و... منجر مي گردد.

ب ) در خيابان : خانه هاي بي حجاب و بد حجاب , دختراني كه با عشوه و ناز راه مي روند و خود را به هر كس وناكس عرض مي كنند, عكس هاي هنر پيشگان زن و عكس هاي روي جلد مجلات و...

ج ) داخل مدرسه : دوستاني كه مبتلا به انقلابات روح و روان و طغيان غريزه هستند, عكس ها و فيلم ها وحرف هاي كوچك و بزرگي كه رد و بدل مي شود.

د) در سر سفره : غذاهايي كه به واسطهء خاصيتشان انسان را تحريك مي كنند.

ه) سر و صداهاي مختلف : صداي تلويزيون , راديو, موسيقي هاي تند مجاز يا غير مجاز, سر و صدار ماشين ها,بچه ها در كوچه و خيابان و... كه همگي در تخريب روان تأثير دارند.

و) در تنهايي : خستگي , ميل به آرامش , احساس نياز, سردرگمي , حيرت و بيچارگي , خيال پردازي و...

ز) گرماي كنترل نشده در تابستان و زمستان , لباس هاي گرم , پشمي يا مواد نفتي كه به واسطهء توليد الكتريسيته ءساكن مدارهاي مغناطيسي آدمي را به هم مي زنند و سلب آرامش مي كنند و سبب ريختن عرق بيهوده , ضربان شديدقلب , گشادي عروق و بالا رفتن فشار خون و سخت و ياز بيشتر بدن مي گردند; رختخواب هاي گرم و نرم , پتوهاي بدون ملحفه و بالاءخره و !

اين ها نمونه هاي از زمينه هاي نامناسب و عواملي بود كه در زندگي ماشيني امروز دست به دست هم داده و روح و جسم انسان را مي تراشند و مي خورند. به اين ترتيب , احتمالاً مي گوييد كه با وجود همهء اين چيزها, راهي براي نجات وجود ندارد و اين كشتي طوفان زده را جز غرق شدن چاره اي نيست , اما بايد بگوييم كه كاملاً اشتباه مي كنيد و.

اين ها را نوشتيم تا بدانيد چرا تا به حال موفق به ترك عمل خود نشده ايد و هر بار خواسته ايد خود را تغيير دهيد,به نوعي ديگر لغزيده ايد. يادتان باشد اگر كارها را كوچك بشماريد, يا آن را به قدري بزرگ تصور كنيد كه از آن به هراس بيفتيد و اگر ناآگاهانه در راهي حركت كنيد, احتمال اين كه به مقصد برسيد, جز درصد اندكي نيست . حالاحتماً مي پرسيد كه پس چه بايد كرد؟ پاسخ شما آسان و راه آسان تر است .

دستور (1: دفترچه اي كوچك تهيه كنيد و سه فهرست تهيه كنيد:

اول ) فهرستي از كارهايي كه بايد انجام مي داديد يا مي خواستيد انجام دهيد و نداديد: دوستي كه مي خواستيد به ديدارش برويد, نامه اي كه بايد مي نوشتيد, درسي كه بايد مي خوانديد و...

دوم ) فهرستي از كارهايي كه فعلاً به آن مشغوليد و بايد آن ها را به انجام برسانيد.

سوم ) فهرستي از كارهايي كه دوست داريد آن ها را انجام دهيد: ورزشي كه دوست داريد انجام دهيد, كتابي كه مي خواهيد بخوانيد, زبان دومي كه مي خواهيد ياد بگيريد و...

فقط دقت كنيد و با كمال دقت و حوصله اين فهرست ها را تهيه كنيد. سپس در انتها خود را معيّن كنيد وببينيد چه مي خواهيد بكنيد, بعد از آن برنامهء كوچكي تهيه كنيد و مشغول به كار شويد. مشكل خود را ناديده بگيريد,تصور كنيد اصلاً مشكلي نداشته ايد و بدون توجه به آن برنامه ريزي و عمل كنيد.

دستور (2 اين جملع معروف است كه .

متأسفانه ما ايرانيان فرهنگ غذا خوردن را از دست داده ايم و تجمل در همه جا و حتي غذا خوردنمان رسوخ كرده است . نتيجهء اين تغيير رويه بيماري هاي جسمي و روحي زيادي است كه به آن مبتلاييم . بنابراين به عنوان يك دستور مهم در خوردن غذا دقت كنيد. غذا را آرام و آهسته و به قدر ضرورت ميل كنيد. اگر مي خواهيد از يبوست ,سردرد, سرگيجه , سستي و بيحالي , درد معده , خواب هاي پريشان و... رها شويد, اگر مي خواهيد فكرتان خوب كاركند و هميشه داراي چهره اي گشاده و خندان و خوشحال باشيد, اگر مي خواهيد صبح كه بر مي خيزيد, اشتها براي خوردن صبحانه داشتهباشيد, اين چند نكته شما را به مطلوب مي رساند:

1 پس از غذاي ظهر تا شام چيزي نخوريد.

2 شام را زودتر بخوريد تا بتوانيد دو ساعت پس از صرف غذا بيدار باشيد. شب غذاي سبك و كم بخوريد.خوردن انواع ادويه (فلفل , دارچين , زنجبيل , زردچوبه و...) و تخم مرغ و سوسيس و كالباس و گوشت و انواع شيريني براي شما مضر است . بنابراين در مصرف آن ها احتياط كنيد.

دستور 3 ورزش كنيد; نظافت همه جاي بدن را مراعات نماييد و با آب سرد خود را شستشو دهيد.

روي تشك نرم نخوابيد: رختخواب بايد متناسب باشد. همچنين روي پهلوي راست بخوابيد. از خوابيدن به روي شكم پرهيز كنيد.

5 لباس هاي تنگ , پشمي و مواد نفتي (نايلون , داكرون و...) نپوشيد. در عوض از لباس هاي نخي , جوراب هاي نخي و كفش هاي راحت استفاده كنيد.

6 از خواندن كتب عشقي و تماشاي فيلم هاي محرك پرهيز كنيد. بر عكس به خواندن نوشته هاي جدي مشغول شويد.

7 با جواناني كه مبتلا به اين گونه اعمال هستند و بيشتر در اين باره صحبت مي كنند, معاشرت و همنشيني نكنيد.

8 همان گونه كه از مار و عقرب مي گريزيد, از تنهايي گريزان باشيد.

9 به خانم هايي كه در خيابان مي بينيد, بي اعتنا باشيد. براي خودتان ارزش قائل شويد و قيمتي براي خودتان بگذاريد و خود را به زنان خياباني نفروشيد.

10 دفتر يادداشت خود را همراه داشته باشيد. اشتباهات و خوبي هاي خود را يادداشت كنيد و شب به شب آن ها را مرور كنيد. با خودتان تعارف نداشته باشيد; اگر اشتباه مي كنيد, خودتان را به آساني نبخشيد. همواره به خودتان بگوييد: من با آگاهي و اراده به تمامي هدف هايم خواهد رسيد. مواظب باشيد غفلت شما را در بر نگيرد تادچار سستي و كسالت نشويد. به خودتان ايمان داشته باشيد. به آينده ايمان داشته باشيد و بدانيد حتماً موفق خواهيدشد.

دوست عزيز! به ياد داشته باشيد تا خودتان را مديريت نكنيد و بخواهيد بابت هر چيز كوچك و بزرگي از خودضعف نشان دهيد, هرگز نمي توانيد آن طور كه شايستهء شما است , زيست كنيد و به منظور واقعي خود در خلقت برسيد. در انتهاي نامه لازم است متذكر شويم كه دستورهاي دهگانهء پيشين , دستورهايي ابتدايي بود كه بايد به آن هاعمل كنيد. نتيجه اي را كه از اين دستورها در طول مدتي كوتاه به دست مي آيد, براي ما بنويسيد. ما با توجه به نوشته هاي شما يك سري برنامه ها و راهنمايي هاي مفيد تازه برايتان خواهيم نوشت كه بسيار كارساز و مهم هستند.

در ضمن لازم است ياد آور شويم انواع خنكي ها براي شما مفيد است , از جمله , , و. سكنجبين به صورت شربت , با كاهو يا با خيار بسيار مفيد است , سكنجبين را مي توانيد با مخلوطكردن سه كيلو آب , يك كيلو سركه و دو كيلو شكر كه با هم بجوشند و مانند شربت هاي معمولي قوام بيايند, تهيه كنيد.شربت آن با شكر خنك تر و با عسل معتدل است . براي تهيهء آب اسپرزه هم يك قاشق غذاخوري اسپرزه را در دوليوان آب جوش بريزيد و بگذاريد خنك شود, بعد آن را ميل كنيد. دقت كنيد در مصرف دارو افراط نكنيد.

ّّما را از احوال خود ناآگاه نگذاريد, آرزومند سلامتي و توفيق شما و نامهء موفقيتتان هستيم !

منابع :

1 آئين درس خواندن , كايوك .

2 نسخهء شفا, دكتر صفر صانعي .

3 الفوايد الزنديه , ابو احمد العطّار.

4 آئين زندگي , ديل كارنگي .

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.